Znam się na sprzedaży. Jeżeli coś sprzedajesz: produkty, rozwiązania, usługi lub po prostu swoją wiedzę i umiejętności – to jestem osobą, z którą warto porozmawiać. Oczywiście pod warunkiem, że chcesz sprzedawać lepiej, więcej albo inaczej niż wszyscy wokoło.
Moje specjalizacje to sprzedaż, zarządzanie sprzedażą, coaching oraz rozwój sił sprzedaży. Zaczynałem od sprzedaży własnego oprogramowania i prowadzenia szkoleń IT, byłem programistą, a także pracowałem wiele lat w dziale sprzedaży Microsoft, obsługującym największych klientów z polskiego rynku. Tutaj też zarządzałem zespołem sprzedaży.
Najczęściej pracuję z osobami (freelancerami, niezależnymi konsultantami, specjalistami), zespołami sprzedawców oraz firmami, które trafiają na przeróżne trudności sprzedażowe. Oto kilka z nich:
- mają po prostu za mało klientów i nie wiedzą jak pozyskać nowych; jak do nich dotrzeć i zainteresować ich swoją ofertą
- realizują wiele aktywności na rzecz potencjalnych klientów: demonstracje, prezentacje, szkolenia, próbki, spotkania, wstępne konsultacje, różne wersje ofert itp. – a na koniec okazuje się, że i tak nic z tego nie będzie; czasami przypomina to trochę bieganie z pustymi taczkami
- ciągle muszą mierzyć się z różnymi obiekcjami klientów; nie za bardzo wiedzą jak ich przekonać do swojej oferty – już wszystko wyglądało dobrze, a tu nagle nici z kontraktu
To tylko wierzchołek góry lodowej. Jeżeli zdarzają Ci się takie lub podobne sytuacje, to być może jest o czym porozmawiać.
Co możesz teraz zrobić? Wykonaj pierwszy krok:
- Napisz maila – po co? Nawet bez konkretnego powodu, po prostu przywitać się. Powiedzieć, że zaglądasz na mojego bloga, jakie masz wrażenia na temat salesguru.pl, co jest w porządku, a co być może Cię irytuje. Dużo fajniej pisze się artykuły wiedząc, że czytają bloga żywi ludzie, których w dodatku znam. Zaproś mnie do swoich kontaktów na GoldenLine, LinkedIn lub Twitter.
- Spotkajmy się – być może nurtują Cię jakieś pytania z zakresu sprzedaży, relacji z klientem, zarządzania sprzedażą itp. Umówimy się, usiądziemy przy kawie lub herbacie i porozmawiamy. Być może będę mógł zainspirować Cię jakimiś pomysłami, nowym spojrzeniem, inną perspektywą, a być może okaże się, że Ty nauczysz mnie czegoś ciekawego. Czysto zapoznawczo.
- Cykliczne spotkanie w pracy? – Być może Wasz zespół spotyka się co jakiś czas, żeby przedyskutować co się dzieje w bieżących projektach, jakie macie wyzwania w sprzedaży, a może robicie burzę mózgów. Zaproście mnie. Chętnie spotkam się z Wami, porozmawiamy o tym, co możecie zrobić, aby zwiększyć skuteczność, uporządkować sprzedaż bądź budować lepsze relacje z klientami. A może tylko po to, żeby to jedno „zebranie” wyglądało inaczej niż pozostałe.
- Tworzysz / Reorganizujesz dział sprzedaży? – Zastanawiasz się jak powinien w Twoim przypadku wyglądać proces sprzedaży? Na co zwrócić uwagę przy doborze ludzi? Jak zaplanować działania i jak monitorować realizację wyników? Pomogę.
- Organizujesz konferencję? – Szukasz prelegenta? Ciekawego tematu na prezentację?
- Wyjazd integracyjny? – no tak… kto by chciał słuchać gadania o sprzedaży podczas zabawy. Gdyby jednak znaleźli się tacy twardziele, to wiecie jak mnie znaleźć.
- Warsztat / Szkolenie? – Szukasz czegoś ciekawego na warsztat lub szkolenie dla Twoich pracowników, kolegów, znajomych? Być może mogę Ci pomóc. Odezwij się. Sprawdzimy na ile to co mogę zrobić sprawdzi się w Twojej sytuacji?
- Potrzebujesz czegoś więcej niż standardowe szkolenie sprzedażowe? – Taaak… to już poważna sprawa. Jeżeli uważasz, że Ty lub Twoi ludzie potrzebujecie konkretnych zmian w podejściu do sprzedaży, budowaniu relacji z klientem lub chcecie zwiększyć skuteczność działań sprzedażowych – porozmawiajmy.
- Masz inne pomysły? Myślisz, że jest coś, w czym mogę pomóc, a nie napisałem o tym tutaj? Chętnie „zderzę myśli”.