Czasami wystarczy jedno zdanie? Dalej, tok skojarzeń biegnie już automatycznie – jakby umysł sam chciał naprowadzić nas na jakieś rozwiązanie. Tak też było tym razem. Komentarz wpisany w serwisie internetowym (flaker.pl) i dobrze wszystkim znany zwrot ?czarna owca?.
Oczywiście ? różnie może się kojarzyć. Z jednej strony czarna owca, to ktoś, kto został wykluczony z danej grupy, jakoś napiętnowany, odsunięty, ale z drugiej? z drugiej strony, to taka osoba, o której mówi całe stado ? bo przecież czarna owca wzbudza kontrowersje, zachowuje się inaczej niż wszyscy wokoło, ma inne poglądy – być może jest także nieprzewidywalna, kreatywna, twórcza?
No właśnie! To jest to! Idealne określenie na odzwierciedlenie sposobu działania w sprzedaży.
Bądź Czarną Owcą!
Wyróżnij się spośród bezmyślnie pędzącego w tym samym kierunku stada owiec (a może baranów). Znajdź swoją drogę. Zrób coś inaczej, olej stado! O tak? zostaniesz zauważony. Na początku prawdopodobnie przez samo stado. Na pewno nie poskąpią ci złośliwości i krytycyzmu. Na pewno nie omieszkają napiętnować i wyśmiać twoją inność. Najgorsze co możesz zrobić w tym momencie, to wrócić do stada ? wtedy przegrasz. Pamiętaj, że jesteś Czarną Owcą Sprzedaży ? idź pod prąd, a na pewno dostrzegą cię ci najważniejsi ? twoi klienci. Bardzo łatwo będą cię zapamiętywać. Będą o tobie mówić. Będziesz bardziej wyrazisty niż całe stado baranów na rynku.
Bądź Czarną Owcą Sprzedaży!
Będąc czarną owca możesz wiele zyskać w relacjach z klientami, wyróżnić się, zbudować swoją osobistą markę. Z drugiej strony bycie czarną owcą może być trudne i ryzykowne ? szczególnie na początku, gdy trzeba będzie zderzyć się z opinią stada i podnieść z kliku(-nastu) porażek.
Czy stać Cię na to, aby być Czarną Owcą Sprzedaży? Masz tyle odwagi?
Wątpię? ale jeżeli wciąż się upierasz, to na początek zastanów się: co takiego możesz zacząć robić inaczej, żeby zostać Czarną Owcą Sprzedaży?
Już wiesz? Dalej jest prosto. Zacznij to robić! Teraz!
absolutnie pozytywna prowokacja z tą „czarną owcą” :)))