Spotkałem się dzisiaj z jednym z czytelników salesguru.pl ? fajna atmosfera, dobra kawa, ciekawe tematy. Rozmawialiśmy między innymi o pewnej sytuacji sprzedażowej, kiedy to został poproszony przez potencjalnego klienta o napisanie w trzech (albo pięciu) zdaniach w czym jest lepszy od konkurencji. Jest to dość popularna zagrywka w sprzedaży (i nie tylko), kiedy rozmówca rzuca tekst typu: masz minutę na przekonanie mnie; opisz mi w kilku żołnierskich słowach, dlaczego mam cię wybrać; Drogi Sprzedawco, niestety mam mniej czasu, niż umówiliśmy się -proszę mnie szybko przekonać, że mam kupić od waszej firmy?
Już miałem napisać dłuższy artykuł na ten temat, ale? pomyślałem sobie tak: mam kilka książek o sprzedaży wydawnictwa Studio Emka. Może by je rozdać czytelnikom bloga w zamian za jakąś aktywność? Oto więc ta aktywność:
Pracując w sprzedaży spotykacie się pewnie z wyzwaniami typu ?przekonaj mnie w trzech zdaniach?. Napiszcie więc do mnie maila na adres: artur.kuc [małpa] ability.pl z opisem jak sobie radzicie (lub nie radzicie) w takich sytuacjach. Jakie stosujecie podejście? Przekonujecie czy nie? Jeżeli tak, to w jaki sposób? Jeżeli, nie to dlaczego i co robicie w zamian?
Jeżeli ktoś z Was nie pracuje w sprzedaży, a ma ochotę na książkę, to niech napisze jak potencjalnie by zareagował/a.
A może po prostu prześlesz mi maila, który w pięciu (+/- 2) zdaniach przekona mnie, że książka powinna trafić akurat do Ciebie?
Najciekawsze odpowiedzi opublikuję na salesguru.pl, a dodatkowo po zakończeniu konkursu napiszę artykuł, który dzisiaj miał pojawić się w tym miejscu ? czyli powiem, co ja sądzę o sytuacjach typu ?przekonaj mnie w trzech zdaniach? i jak sobie z nimi radzić.
Nagrodami są książki Jeffreya Gitomera (nówki-nieczytane):
- Czerwona książeczka sprzedawcy
- Czerwona książeczka sprzedawcy ? odpowiedzi
- Złota książeczka nastawienia na TAK
- Czarna książeczka budowania kontaktów
Więcej o tych książkach możecie znaleźć w zakładce Inspiracje->Książki.
A teraz procedura:
- Na maile z odpowiedziami czekam do piątku, 13 lutego;
- Każdy mail powinien zawierać dane autora: imię, nazwisko, adres pocztowy, nr telefonu;
- Do każdego maila dołączcie informację (imię, nazwisko, email), komu ze swoich znajomych pracujących w sprzedaży, współpracowników lub innych osób poleciliście portal salesguru.pl i dlaczego. Nie będę tego sprawdzał ? ufam na słowo?
- Po zebraniu odpowiedzi, wybieram zwycięzców, informuję ich i wysyłam nagrody;
- Żadne dane osobowe nie zostaną wykorzystane do celów marketingowych, sprzedażowych itp. ? podajecie je tylko i wyłącznie na potrzeby konkursu.
Jak coś mi się jeszcze przypomni, to napiszę. Jak macie pytania, to zapraszam. Powodzenia!